Danmark

  • MICHELIN Total Performance
  • LÆS & DEL LÆS & DELAlt det, du skal vide om dæk.

Fordele

  • 50 % flere baneomgange, hurtigere!*

  • 'takket være teknologi fra enduranceløb

  • … og med MICHELIN Total Performance får du flere præstationer i hvert dæk

Teknologi

  • Bi-Compound-teknologi

    Bi-Compound-teknologi

    > Fremragende greb på tørt underlag
    > Mere konsekvent omgangstid på tør bane
    Fordeling af to forskellige gummiblandinger i hhv. den udvendige og indvendige side af slidbanen
    Udvendig side: en “højmolekylær kæde” af elastomer med den rigtige hårdhed til effektivt greb; tilbyder fremragende greb på tørt underlag i skarpe kurver
    Indvendig side: en mere stiv elastomer giver styrepræcision og kontrol

  • Track Longevity-teknologi 2.0®

    Track Longevity-teknologi 2.0®

    Langsommere slitage af den udvendige skulder
    Forstærket udvendig skulder
    Giver øget holdbarhed / lang levetid på bane

  • Dybere mønster

    Dybere mønster

    Greb på VÅDT underlag: Udskydelse af akvaplaning
    Øget sikkerhed på VÅD vej
    +20%* dybere mønster

Dimensioner og klassificeringer

Bredde Højde Diameter Belastningsindeks Hastighedsindeks Specifikation MICHELIN VEJLEDENDE PRIS
215 45 R 17 91 Y XL E C 70dB 1.779,00 DKK
225 45 R 17 94 Y XL E C 70dB 1.689,00 DKK
225 40 R 18 92 ZR(Y) XL E C 70dB 2.429,00 DKK
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL E C 71dB 2.609,00 DKK
235 40 R 19 96 ZR(Y) XL E C 70dB 2.939,00 DKK
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL E C 71dB 3.019,00 DKK
245 40 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB 2.719,00 DKK
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | N0 E C 70dB 3.449,00 DKK
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | MO1 E C 70dB 3.449,00 DKK
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | * E C 70dB 3.449,00 DKK
245 35 R 20 91 ZR(Y) N0 F C 70dB 3.679,00 DKK
245 35 R 20 91 ZR(Y) K1 F C 70dB 3.679,00 DKK
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | N1 E E 70dB 3.679,00 DKK
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL E C 70dB 3.789,00 DKK
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL | RO1 E C 70dB 3.789,00 DKK
255 40 R 17 98 Y XL E C 71dB 2.659,00 DKK
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL E C 71dB 2.989,00 DKK
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB 2.989,00 DKK
255 40 R 20 101 ZR(Y) XL E C 71dB 3.519,00 DKK
265 35 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB 3.149,00 DKK
265 40 R 19 102 ZR(Y) XL E C 71dB 3.949,00 DKK
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO E C 71dB 3.799,00 DKK
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL E C 71dB 3.799,00 DKK
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB 3.799,00 DKK
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * E E 71dB 3.799,00 DKK
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * | DT E C 71dB 3.799,00 DKK
265 30 R 19 93 ZR(Y) XL E C 71dB 3.599,00 DKK
265 35 R 20 95 ZR(Y) N0 E C 71dB 4.339,00 DKK
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | N1 E C 71dB 4.339,00 DKK
275 35 R 19 100 ZR(Y) XL | MO E C 71dB 4.159,00 DKK
285 30 R 18 97 ZR(Y) XL E C 73dB 3.609,00 DKK
285 35 R 19 103 ZR(Y) XL E C 73dB 4.119,00 DKK
285 35 R 20 104 ZR(Y) XL E C 73dB 3.729,00 DKK
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | MO1 E C 73dB 4.069,00 DKK
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | * E E 73dB 4.069,00 DKK
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL E C 73dB 3.809,00 DKK
295 30 R 19 100 ZR(Y) XL E C 73dB 4.199,00 DKK
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | MO E C 73dB 4.609,00 DKK
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB 4.119,00 DKK
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K1 E C 73dB 4.919,00 DKK
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB 4.919,00 DKK
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | RO1 E C 73dB 5.099,00 DKK
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB 5.089,00 DKK
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL | MO E C 73dB 4.669,00 DKK
325 25 R 20 101 ZR(Y) XL E C 73dB 4.139,00 DKK
325 30 R 21 104 ZR(Y) N0 C C 73dB 4.629,00 DKK
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | N1 E C 73dB 4.629,00 DKK
345 30 R 20 106 ZR(Y) E C 72dB 5.589,00 DKK

Brugsbetingelser

Brugsbetingelser

  • ANBEFALINGER FOR BRUG

    MICHELIN Pilot Sport CUP 2 er et banedæk (semi-slick dæk), som opfylder lovkravene for kørsel på offentlig vej.
    Dækket er optimeret specifikt til brug på tør bane. På våd bane eller almindelig vej, hvor der er risko for akvaplaning, skal du tilpasse din kørestil ved at nedsætte hastigheden og lade sikkerheds- og førerassistancesystemerne være slået til.

    Af hensyn til køreegenskaberne på bane og vej anbefales det på det kraftigste at montere MICHELIN Pilot Sport Cup 2 på alle fire hjul.

    Før hurtig kørsel på bane skal du altid
    o Kontrollere dine dæks tilstand ved at se dem efter for slitage og beskadigelser
    o Hæve dækkenes temperatur gradvist ved at køre nogle få omgange i mere moderat tempo

    Efter kørsel på bane, og før du igen kører på offentlig vej, skal du huske
    • Altid at tjekke dækkenes tilstand for at garantere, at de er sikre og overholder den lokale færdselslov
    • Ideelt set lade dækkene køle af, før du foretager justeringer af lufttrykket
    • Tilpasse lufttrykket i dine kolde dæk i henhold til det lufttryk, bilfabrikanten har anbefalet
    • Slå alle sikkerheds- og førerhjælpesystemer samt overvågning af dæktryk til, hvis de har været slået fra/slukket


    ADVARSEL!
    • Hvis dækkene ikke skal bruges i længere tid, skal MICHELIN Pilot Sport Cup 2 tages af bilen (monteret på fælge), og lufttrykket skal reduceres til det halve af det normale tryk under opbevaringen.
    • Opbevar dækkene på et rent, tørt sted beskyttet mod direkte sollys og ved en temperatur på over 0 °C (32 °F) i overensstemmelse med oplysningerne i Michelins tekniske dokumentation eller på Michelins hjemmeside.
    • MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dæk må ikke bruges, opbevares eller håndteres ved temperaturer under -10 °C (14 °F)
    • Under disse betingelser kan dækkets bestanddele bliver forringede, hvilket kan resultere i dårligere præstationer, og de lave temperaturer kan føre til revner i gummiet og som følge deraf reducere potentialet ved brug.
    • Brug aldrig et dæk med revner, brud eller skader på dæksiden eller i slidbanen. Kontakt den tekniske afdeling hos dit lokale Michelin, hvis du er i tvivl.
    • Når dækket bruges intensivt over længere tid på bane, skal du være opmærksom på, at der kan opstå skader på dækket og dets karkasse som følge af regelmæssig kørsel over kantsten på siden af banen.
    • I tilfælde af gentagen kørsel over kantsten (eller hvis du kører stærkt af banen) tilrådes det at afmontere dækket fra fælgen og få en dækspecialist til at kontrollere dets indvendige stand og konstruktion for at opdage eventuelle skader, både indvendig og udvendig.
    • Det tilrådes at tjekke dækkene visuelt efter hvert løb, før du igen kører på bane.

BEDØMMELSER & ANMELDELSER

GLOBAL BEDØMMELSE BASERET PÅ 11 anmeldelser
Gennemsnitlig overordnet brugerbedømmelse:
4,5
/ 5
GNSNTL. BEDØMMELSE:
  • TØRGREB & BREMSEEVNE
    100%
  • VÅDGREB & BREMSEEVNE
    80%
  • LEVETID
    80%
Ejer du dette dæk? SKRIV EN ANMELDELSE

Viser 2 af 2 anmeldelser fra: Danmark

  • SAMLET BEDØMMELSE
    1 5 5
    YDEEVNE
    • TØRGREB & BREMSEEVNE
      100%
    • VÅDGREB & BREMSEEVNE
      80%
    • LEVETID
      IKKE BEDØMT
      0%
    Pilot Sport Cup 2 Valgte at prøve cup 2 måske ikke perfekt til det danske vejr,men til en motorstærk bil er det perfekt med vejgreb,og man skal ikke skifte dæk,for at følge med på banen,så jeg er ikke blevet skuffet.
    tommy7913 - Danmark
    Juni 13, 2015
    Ville du anbefale dette dæk?
    JA
    |
    DÆKDIMENSIONER: 19
  • SAMLET BEDØMMELSE
    1 5 5
    YDEEVNE
    • TØRGREB & BREMSEEVNE
      100%
    • VÅDGREB & BREMSEEVNE
      80%
    • LEVETID
      60%
    Fantastske dæk med et suverænt vejgreb! Jeg kører en Porsche 911, den fortjener naturligvis de bedste dæk på markedet -og ud over at Porsche anbefaler N2 dæk fra Michelin, så har jeg også Michelin Pilot Sport 3 på min anden bil, Peugeot 206RC. De to biler er meget forskellige, Peugeot´en har kun 180 hk og forhjulstræk, det betyder at den reagerer helt anderledes end Porschen. Dette opleves specielt ved acceleration ud af sving, hvor den til tider har problemer med at overfører kræfterne til asfalten. Grunden til at jeg valgte PS3 til Peugeot´en var primært dets evner i regnvejr, hvor de har et afsindigt godt greb på den våde vej. Porschen er en ganske anden type bil med 295 cm brede bagdæk og det tætteste på slicks der er lovligt at køre med i DK, Det gør PS Cup idelt til trackdays, men samtidigt kan du bruge dem i din daglige kørsel. Dækket har en stor gummioverflade i to forskellige blandinger, hvor den inderste er hård og den yderste er blødere for at stabiliserer dækket ved svingkørsel i høj fart og samtidigt sikre optimalt greb i asfalten. Rent udseendemæssigt er det et rent racerdæk og beskue -det ser godt ud på sådan en Porsche 911!! Bilen har mange kræfter og selv om Porsche 911 i dag har PASM etc. sidder motoren stadigt bag bagakslen, det kombineret med de brede dæk og den høje pris på bilen gør at jeg er påpasselig i regnvejr -som alle burde være. èt er sikkert mine biler kommer kun ud på Michelin gummi -de har de to specialbiler fortjent!
    PP - Danmark
    Juni 12, 2015
    Ville du anbefale dette dæk?
    JA
    |
    DÆKDIMENSIONER: 19
VIS
  • Personvogn
  • 4X4/SUV
  • VAREVOGN/AUTOCAMPER
Loader

Vilkår

(1) Sammenlignet med den forrige generation, MICHELIN Pilot Sport Cup+. Interne test 2013.