Trods coronaaflysning - Michelins bæredygtighedsevent går digitalt for at kåre årets grønneste mobility-iværksættere

2020-05-20

Selv om Michelin måtte aflyse årets bæredygtighedsevent Movin’On på grund af corona, bliver vinderne af Movin’On Startup Challenge alligevel kåret i 2020. Den 4. juni fra klokken 14-16 afholdes finalen som en stor digital begivenhed, når vinderne blandt 10 udvalgte start-ups inden for grøn mobilitet skal findes.

- Vi har ikke villet lade den nuværende krise stå i vejen for indsatsen for at fremme en mere bæredygtig mobilitet i verden. Faktisk er krisen en oplagt mulighed for at sætte fokus på, hvordan vi i fremtiden flytter mennesker og varer på en mere bæredygtig måde. Ved at afholde årets Movin’On Startup Challenge finale digitalt støtter vi op om unge, iderige opstartsvirksomheders og skaber en platform for deres bud på nye, grønne mobilitetskoncepter, siger Florent Menegaux, direktør for Movin’On.

Finalen i Movin’On Startup Challenge bliver afholdt den 4. juni fra 14-16.00 CET.

Her præsenterer årets 10 finalister hver deres ide for juryen, der bl.a. består af formanden for Europaparlamentets Transport og Turisme komite, Karima Delli, og chefer fra Microsoft, Total, BNP Paribas, svenske Ignite, Michelin og Allianz.

Alle interesserede kan følge begivenhederne online og stemme på deres personlige favorit. Se mere på www.movinonconnect.com/startup-challenge-the-finale-june-4/

Se videoer fra de ti finalister på https://we.tl/t-X6v7kzZt4V

About the Movin'On community and the Movin'On Summit
Created and inspired by Michelin, Movin'On is the world's leading community developing concrete solutions to meet the challenges of sustainable mobility. In order to move from ambition to action, Movin'On and its partners work throughout the year as an ecosystem, in particular via the Movin'On Lab "think and do tank". Every year the Movin'On community organizes its summit to drive concrete progress on its projects. For three days, 5,000 participants from major companies, start-ups, international organizations, public authorities and academia work together. This year, Movin'On has transformed its World Summit into an online meeting to continue advancing sustainable mobility projects, always focusing on collective innovation. For further information: www.movinonconnect.com