Porsche 911 GT3 Cup (992) er født med skræddersyede Michelin Pilot Sport Cup N3

2021-01-08

I mere end 20 år har Porsche og Michelin været tekniske partnere og samarbejdet om, at udvikle dæk til Porsches serieproducerede biler og racerbiler. De internationale mesterskaber, hvor Porsche markedsfører sin 911-superracer, er et vigtigt testanlæg for Michelin, som har været engageret i Porsche Cup-løbene fra begyndelsen.

Porsche præsenterede for nyligt 911 GT3 Cup 992. En bil specialudviklet til Porsche Cup-løbsserien. Bilen bliver udstyret med særlige Michelin Pilot Sport Cup N3 - dæk, der er udviklet specifikt til den nye bil.

De nye Michelin Pilot Sport Cup N3 sikrer både bedre greb, endnu mere stabil performance og længere levetid. De er produkt af et udviklingssamarbejde, hvor Porsche og Michelin har testet dækkene på fem forskellige baner for at tilpasse Pilot Sport Cup N3 til en bred vifte af baneprofiler. Det nye, umønstrede Michelin-dæk har i alt kørt mere end 10.000 km under forskellige vejr- og temperaturforhold. Her har dækket vist sin store variation og fleksibilitet.

Som fordæk kommer Michelin Pilot Sport Cup N3 i en ny dimension (30/65-18) og leverer 10 pct. bedre sidelæns-greb end forgængeren (N2). Bagdækket (31/71-18), kommer i samme dimension, som de dæk, der anvendes til bl.a. Le Mans, og er 0,9 kilo lettere end forgængeren. Forbedringerne er opnået med en ny indre arkitektur af dækket, der øger kontaktflade og med brug af nye, hårdføre materialer.

Dæksiden af Michelin Pilot Sport Cup N3 bærer Michelin Motorsports nye brandprofil, og dækket kommer på markedet i februar 2021. Det nye dæk produceres på Michelins Gravanches-fabrik i Clermont-Ferrand i Frankrig - et nul-emissionsanlæg, som udelukkende drives med bæredygtig energi.

968124770b09ba95 800x800ar
b3f311f78d0463c7 800x800ar