(1) – Test af rullemodstand – Test af rullemodstand udført på maskine af Applus Idiada, på opdrag fra Michelin, i juni 2020 (nye dæk) og august 2020 (dæk slidt ned til 2 mm) med dimensionen 205/55 R 16 91V, sammenligning af MICHELIN e.PRIMACY (nyt: 5,58 kg/t & slidt: 5,13 kg/t) og MICHELIN PRIMACY 4 (nyt: 7,74kg/t & slidt: 6,25 kg/t), BRIDGESTONE TURANZA T005 (nyt: 7,17kg/t & slidt: 5,81 kg/t), CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nyt: 6,39kg/t & slidt: 5,49 kg/t), CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nyt: 8,93 kg/t & slidt: 6,94 kg/t), DUNLOP BLURESPONSE (nyt: 7,97kg/t & slidt: 5,54 kg/t), GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nyt: 7,01kg/t & slidt: 5,38 kg/t), PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nyt: 6,96kg/t & slidt: 6,30 kg/t) og PIRELLI CINTURATO P7 (nyt: 8,79kg/t & slidt: 6,97 kg/t).
(2) – MICHELIN e.PRIMACY-kategorien af dæk er defineret som et førsteklasses sommerdæk såsom mærkerne CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP, og som ikke er dedikeret til anvendelse som originalmontering (dvs. ikke designet til at nå bilfabrikanters specifikke mål), men dæk der kan købes hos forhandlere.
(3) – øget rækkevidde for elbiler og reduktion af CO2 – Som nyt genererer MICHELIN e.PRIMACY i gennemsnit 2 kg/t mindre rullemodstand end konkurrenterne, svarende til en reduktion af brændstofforbruget på op til 0,21 l/100 km, hvilket svarer til en reduktion af CO2-emissioner på op til 5 g for en VW Golf 7 1.5 TSI eller op til 7 % større autonomi for en VW e.Golf.
(4) – Levetid – Test af leveetid udført i juni-juli 2020 af DEKRA TEST CENTER, på opdrag fra Michelin, med dimensionen 205/55 R16 91V på VW Golf 7, sammenligning af MICHELIN e. PRIMACY (100%) og MICHELIN Primacy 4 (102,1% ); Test af levetid foretages under gennemsnitlige faktiske forhold (D50) over 14.460 km og en ekstrapoleret levetid til 1,6 mm. Vinder af ADAC's test sommer 2020 med dimensionen 235/55 R 17, test udført af ADAC med en Ford Kuga i 2020. Testen blev udført med dimensionen 235/55 R 17. MICHELIN Primacy 4 er det bedste af 12 testede dæk ifølge de testede egenskaber (våd vej, tør vej, støj, slitage, brændstofforbrug). MICHELIN Primacy 4 blev testvinder med følgende kommentarer: "Meget afbalanceret med topkarakterer på våd vej, meget lav slitage, særdeles godt på tør vej" – På førstepladsen for slitage.
(5) – Større brændstofbesparelser – Under brug genererer MICHELIN e.PRIMACY i gennemsnit 1,5 kg/t mindre rullemodstand end konkurrenterne, gevinsten svarer til en besparelse på op til 600 DKK på brændstof. Det svarer til, at der er sparet op til 174 kg CO2. Besparelser under brug er estimeret ud fra gennemsnittet af data for nye dæk og dæk slidt ned på maskine til 2 mm for at tage højde for faktiske præstationer i levetiden. Alle besparelser er estimeret på basis af 35.000 km og en brændstofpris på 10,85 DKK/liter (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/weekly-oil-bulletin_en 6/1/2020 weighted on the top 10 countries for motor vehicle movements on national and foreign territory - https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Faktiske brændstof- og omkostningsbesparelser kan variere afhængigt af kørevaner, køretøj eller dæktryk.
(6) – Bremseevne i vådt føre – MICHELIN e.PRIMACY er B-mærket for bremseevne på våd vej ifølge EU’s dækmærkning
(7) – Nyt og slidt – Nye og slidte (slidte betyder, at dækkene ved hjælp af en maskine er slidt ned til den slidindikator, som er fastsat i den europæiske forordning ECE R30r03f) R16 91V) MICHELIN e.Primacy i dimensionen 205/55 R 16 91V ligger over grænseværdien for vådgreb ifølge den europæiske forordning R117. Anslået dæklevetid er 30.688 kilometer ifølge test af levetid udført i juni-juli 2020 af DEKRA TEST CENT med dimensionen 205/55 R 16 91V på en VW Golf 7.
(8) – Kørevaner – Miljøvenlig kørsel afhænger især af kørevaner, køretøj eller dæktryk.
(9) – Lavt brændstofforbrug – MICHELIN ENERGY SAVER+ er tildelt titlen "Eco-Champion" af ADAC i 2013 og i 2018 sammen med FULDA EcoControl HP