Michelin-koncernen udvikler og styrker løbende vores værdier, omdømme, image og virksomhedsaktiver for derved at beskytte medarbejdere og sikre koncernens fortsatte eksistensberettigelse. Det er en forpligtelse, Vi tager meget alvorligt.
Michelins etiske kodeks
Vores etiske kodeks gælder for alle Michelin-koncernens medarbejdere uden undtagelse samt for alle personer, der arbejder på vores fabrikker eller rundt om i verden på vegne af en af vores organisatoriske enheder.
Michelin opfordrer også alle kunder, leverandører og andre partnere til at tilslutte sig vores etiske kodeks. I mange tilfælde er overholdelse af vores kodeks en betingelse for at gøre forretninger med Michelin-koncernen.
Set fra et etisk synspunkt betragter koncernen overholdelse af gældende national og international lovgivning som et minimumsgrundlag for alt samarbejde.
Det etiske kodeks afspejler koncernens grundlæggende værdier og beskriver de principper og regler, der skal følges. Det giver altså de retningslinjer som medarbejdere og eksterne interessenters skal efterleve (f.eks. kunder, leverandører og forretningspartnere). Vores kodeks beskriver adfærden i typiske situationer i konkrete arbejdsmiljøer.
Ud over de gældende retningslinjer skal hver enkelt medarbejder, forretningspartner eller leverandør til en hver tid bruge sin dømmekraft og sunde fornuft for altid at handle i god tro.