I modsætning til de andre runder i World Endurance Championship, hvor holdene er begrænset til to typer slicksdæk, tillader reglerne for Le Mans 24-timers løbet brugen af alle de tre typer slicks-gummiblandinger.
Hypercar-holdene kan vælge mellem tre typer slicks (Soft, Medium, Hard).
- Soft: bløde dæk bruges ved temperaturer under 15 °C eller ved natløb.
- Medium: mellmehårde dæk bruges ved temperaturer over 15 °C.
- Hard: hårde dæk bruges ved temperaturer over 30 °C.
- Der findes også en alsidig valgmulighed, WET, til forhold, der spænder fra fugtigt til meget vådt vejr.
Hypercars er hovedklassen for sportens mest kraftfulde prototyper (omkring 1.000 hk). Kategorien omfatter LMH-biler (Le Mans Hypercar), der køres af Toyota, Peugeot, Ferrari og Isotta Fraschini, plus LMDh-prototyperne (Le Mans Daytona hybrid) fra Porsche, Lamborghini, Alpine og BMW.
Siden Le Mans 24-timers løbets 100-års jubilæum har Michelins dæk haft en farvet markering på dæksiden, for lettere at kunne identificere hvilken bil der kører på hvilken type dæk på et givet tidspunkt.
Michelin er blevet udnævnt af FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) og ACO til at være den eneste dækleverandør til hypercar-prototyperne. Reglerne for LM GTE Am-klassen tillader åben konkurrence mellem dækmærker, men alle deltagerne har siden 2018 valgt at køre på Michelindæk.
Du kan finde mere information om Le Mans 24-timers løbet og Michelins dæk til løbet i vores løbsguide 2024.