HOLDBARE DÆKPRÆSTATIONER

I årtier har Michelin stræbt efter at videreudvikle og forbedre vores dæks egenskaber.

Vi fortsætter i samme ånd med vores seneste innovationer - MICHELIN Primacy 4 och MICHELIN CrossClimate.

DÆK BLIVER SLIDT. MEN DET BEHØVER IKKE GÅ UD OVER SIKKERHEDEN.
seatbelt2

seatbelt2

circle2

circle2

MICHELINS FORPLIGTELSE

Vi stræber efter høj dæksikkerhed, fra første til sidste kilometer(1), takket være vores seneste innovationer – MICHELIN Primacy 4 og MICHELIN CrossClimate+

ET HOLDBART OG SIKKERT VALG FOR FORBRUGERNE
  • Spar tid og penge ved først at skifte dæk, når de er slidt op
  • Reducér brændstofforbruget takket være lavere rullemodstand
  • Minimér miljøpåvirkningen(2)

CC+ Longevity DK

MICHELIN CrossClimate +:

SIKKERT FRA FØRSTE TIL SIDSTE KILOMETER I AL SLAGS VEJR(3)
Fremragende allround sikkerhedsegenskaber både sommer og vinter

Michelin Primacy 4 DK

MICHELIN Primacy 4

SIKKERT FRA FØRSTE TIL SIDSTE KILOMETER (4)
Fremragende bremseegenskaber på våd vej fra første til sidste kilometer (4)

VORES ØNSKER FOR DÆKBRANCHEN

Introduktion af obligatorisk testning af brugte dæk ud over den nuværende testning af nye dæk

Skift ikke dæk, før den mindste lovlige mønsterdybde nås:

  • For at undgå unødvendige udgifter og garantere sikkerhed og kvalitet over lang tid
  • For at beskytte miljøet.

Mindste lovlige mønsterdybde for dæk er i de fleste lande 1,6 mm(6), men visse dækfabrikanter anbefaler udskiftning af dækkene allerede ved 3 mm.

Vi vil modvirke planlagt forældelse.

our wish

our wish

VORES FORPLIGTELSE: REDUCERET MILJØPÅVIRKNING

Michelins strategi er at udvikle holdbare mobilitetsløsninger ved at begrænse miljøpåvirkningerne fra vores produkter og virksomheder.

Vi har beregnet, at hvis alle dæk i Europa blev brugt, indtil de når mindste lovlige mønsterdybde på 1,6 mm(6), så ville:
tire2

tire2

car1

car1

world1

world1

Næsten

128 MILLIONER
k kunne spares(2) 

Det vil sige for 

6.9 MILLIARDER euro(7) 

LAVERE udgifter for bilejerne 

Det vil sige

6,6 MILLIONER

ton CO2 mindre (2) 

LEGAL MENTIONS

(1) Fra første til sidste (sidste betyder 2 mm mønsterdybde) MICHELIN PRIMACY 4, MICHELIN CrossClimate+ og MICHELIN CrossClimate SUV ligger over minimumsniveauet for vådgreb ifølge den europæiske forordning R117.
(2) Reduktion af antal dæk med 128 millioner i Europa på grund af tidlig udskiftning af dæk og 9 millioner ton lavere CO2-udslip. Teknisk rapport fra 27. september 2016 med titlen ”Raw material, fuel consumption and CO2 emissions related to early removal of passenger car tyres”.
Beregningerne er foretaget i Ladoux (Michelins teknologicenter i Clermont-Ferrand i Frankrig).
(3) Fra første til sidste (sidste betyder 2 mm mønsterdybde) MICHELIN CROSSCLIMATE+ i dimensionen 205/55 R 16 91H ligger over minimumsniveauet for vådgreb ifølge den europæiske forordning R117 for kategorierne ”Sne” og ”Normal”.
(4) Fra første til sidste (sidste betyder 2 mm mønsterdybde) MICHELIN PRIMACY 4 i dimensionen 205/55 R 16 91V ligger over minimumsniveauet for vådgreb ifølge den europæiske forordning R117.
(5) Test af bremseegenskaber på vådt underlag ved hastigheder mellem 80 og 20 km/t udført af TÜV SÜD Product Service på vegne af Michelin i juni og juli 2017 med dæk i dimensionen 205/55 R 16 91V monteret på en VW Golf 7. Sammenligning af MICHELIN PRIMACY 4 med BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5; DUNLOP BLURESPONSE; GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE; PIRELLI CINTURATO P7 BLUE.
(6) Forudsætter jævn dækslitage og overholdelse af dæk- og bilfabrikantens anbefalinger. Spørg en dækspecialist til råds, hvis du har spørgsmål.
Rådets direktiv 89/459/EØF
(7) Data fra rapporten med titlen ”Pas de fatalité à l’obsolescence programmée” fra Ernst & Young (maj 2017).
* Under forbehold af normal slitage af dine dæk samt at dæk- og bilfabrikantens anbefalinger efterleves. Kontakt en dækspecialist, hvis du er i tvivl.

 

Har du brug for mere hjælp?