llp header image full

HOLDBARE DÆKPRÆSTATIONER

I årtier har Michelin stræbt efter at videreudvikle og forbedre vores dæks egenskaber.

Vi fortsætter i samme ånd med vores seneste innovationer - MICHELIN Primacy 4 och MICHELIN CrossClimate.

VI ER FOR EN BÆREDYGTIG MOBILITET

Hos Michelin udvikler vi dæk med præstationer, som holder i længden ”performance Made to Last”. Som en del af revisionen af forordningen om generel sikkerhed har Den Europæiske Union netop iværksat en udvikling af reglerne for dæk. Det overordnede mål er at måle dækkenes præstationer i slidt tilstand. Vi hilser dette initiativ velkommen.  Vi støtter indførelsen af regler, som vil fokusere på vigtige indsatser for sikkerheden, bilisternes købekraft og for beskyttelse af miljøet.
 

Performance made to last -general dk

Performance made to last -security dk

Performance made to last -enviroment dk

Performance made to last - budget dk

DÆK BLIVER SLIDT. MEN DET BEHØVER IKKE GÅ UD OVER SIKKERHEDEN.
seatbelt2

seatbelt2

circle2

circle2

MICHELINS FORPLIGTELSE

Vi stræber efter høj dæksikkerhed, fra første til sidste kilometer(1), takket være vores seneste innovationer – MICHELIN Primacy 4 og MICHELIN CrossClimate+

ET HOLDBART OG SIKKERT VALG FOR FORBRUGERNE
  • Spar tid og penge ved først at skifte dæk, når de er slidt op
  • Reducér brændstofforbruget takket være lavere rullemodstand
  • Minimér miljøpåvirkningen(2)

CC+ Longevity DK

MICHELIN CrossClimate +:

SIKKERT FRA FØRSTE TIL SIDSTE KILOMETER I AL SLAGS VEJR(3)
Fremragende allround sikkerhedsegenskaber både sommer og vinter

Michelin Primacy 4 DK

MICHELIN Primacy 4

SIKKERT FRA FØRSTE TIL SIDSTE KILOMETER (4)
Fremragende bremseegenskaber på våd vej fra første til sidste kilometer (4)

VORES ØNSKER FOR DÆKBRANCHEN

Introduktion af obligatorisk testning af brugte dæk ud over den nuværende testning af nye dæk

Skift ikke dæk, før den mindste lovlige mønsterdybde nås:

  • For at undgå unødvendige udgifter og garantere sikkerhed og kvalitet over lang tid
  • For at beskytte miljøet.

Mindste lovlige mønsterdybde for dæk er i de fleste lande 1,6 mm(6), men visse dækfabrikanter anbefaler udskiftning af dækkene allerede ved 3 mm.

Vi vil modvirke planlagt forældelse.

our wish

our wish

llp desk environmental max

VORES FORPLIGTELSE: REDUCERET MILJØPÅVIRKNING

Michelins strategi er at udvikle holdbare mobilitetsløsninger ved at begrænse miljøpåvirkningerne fra vores produkter og virksomheder.

Vi har beregnet, at hvis alle dæk i Europa blev brugt, indtil de når mindste lovlige mønsterdybde på 1,6 mm(6), så ville:
tire2

tire2

car1

car1

world1

world1

Næsten

128 MILLIONER
k kunne spares(2) 

Det vil sige for 

6.9 MILLIARDER euro(7) 

LAVERE udgifter for bilejerne 

Det vil sige

6,6 MILLIONER

ton CO2 mindre (2) 

Performance made to last -general dk

 

Har du brug for mere hjælp?