Brug af dækvarmere:
Dækkene MICHELIN Power Slick Evo, MICHELIN Power Cup Evo og MICHELIN Power RS er udformet til at have en kort opvarmningstid: Brugen af dækvarmere er ikke påkrævet.
Når du bruger dækvarmere, bør lufttrykket justeret ved omgivelsestemperaturer inden første køretur være det samme som uden dækvarmere.
Brugen af dækvarmere gør det muligt at opnå arbejdstrykket hurtigere. Brugen af dækvarmere gør det under ingen omstændigheder muligt at starte med et lavere lufttryk. Hovedformålet med at bruge dækvarmere er at opnå det optimale arbejdstryk hurtigere for at spare på opvarmningstiden inden kørsel.
Dækvarmere bør bruges ved temperaturer mellem 70 °C (koldt underlag) og 90 °C (varmt underlag) i mindst 1 time inden første kørsel.
I koldt vejr bør dækvarmere ikke sættes til for høje temperaturer. Jo koldere det er, jo lavere bør dækvarmerens temperatur være for at undgå, at dæk køler ned under kørslen. Dæk, som køler ned under kørslen, kan fordreje kørerens opfattelse af de faktiske præstationer.
Hvis dækvarmere bruges til MICHELIN Power Rain, bør temperaturen justeres til mellem 30 °C (koldt underlag) og 50 °C (varmt underlag).
Disse lufttryksanbefalinger er givet til brug på bane. Ved brug på vej bør fabrikanten anbefalede lufttryk følges. For banedæk, som er godkendt til kørsel på vej, eller dæk til kørsel på vej, som er beregnet til lejlighedsvis brug på bane, er det vigtigt, at dækkets lufttryk justeres tilbage til det korrekte til kørsel på vej efter brug på bane.