(1) – hurtige og konsekvente omgangstider – INTERN undersøgelse, Porsche 991 GT3 udstyret med 245/35 ZR 20 og 305/30 ZR 20 på Valencia (07/2018) og Renault Megane 3 RS med 235/35 ZR 19 på Charade og Ladoux °3 (10/2018). Sammenlignet med MICHELIN Pilot Sport Cup 2.
(2) – bedre præstationer med MICHELIN Track Connect – INTERN undersøgelse bekræftet af jurist, der sammenlignede MICHELIN Pilot Sport Cup 2 CONNECT med MICHELIN Track Connect på en Porsche 991(991) GT3 RS udstyret med 265/35 ZR 20 og 325/30 ZR 21, udført på Andalucia-banen i Spanien (11/2019) efter 15 omgange. Faktiske forhold kan variere.
BRUG PÅ VEJ
- Overhold de lufttryk, bilfabrikanten har anbefalet
BRUG PÅ BANE
SÅDAN STYRER DU LUFTTRYKKET I DINE DÆK PÅ BANEN
• Start på trackday eller efter en længere pause: Start altid med det lufttryk, fabrikanten har anbefalet for brug på vej
• Klargør dækket: Øg gradvist dækkenes temperatur:
– 2 omgange med jævn rytme
– 3 hurtigere omgange
• Justér til lufttrykket for varme dæk:
– Solskinsvejr: Vend tilbage til bilfabrikantens anbefalede lufttryk
– Regnvejr: Ingen ændring af lufttryk (kan være højere en bilfabrikantens anbefaling)
• Efter nogle omgange: Små justeringer mulige afhængigt af slitagebillede og bilens balance
FØR DU FORLADER BANEN FOR AT KØRE PÅ VEJ IGEN
• Kontrollér altid, hvordan slitagen på dine dæk ser ud, og den resterende mønsterdybde (mindst 1,6 mm), og tjek, at der ingen skader er
• Når dækkene er kølet ned, skal du justere lufttrykket til det, som bilfabrikanten har anbefalet
• Glem ikke at slå eventuelle elektroniske sikkerheds- og assistancesystemer på din bil til, eller at nulstille systemet til dæktryksovervågning
• Hvis der er foretaget speciel tuning i forbindelse med en trackday (for eksempel ændring af camberværdi), er det meget vigtigt at sætte dem tilbage til indstillingen for kørsel på vej
ADVARSEL!
• Hvis dækkene ikke skal bruges i længere tid, skal MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 Connect-dæk tages af bilen (monteret på fælge), og lufttrykket reduceres til det halve af det normale tryk under opbevaringen
• Opbevar dækkene på et rent, tørt område beskyttet mod direkte sollys og ozonkilder (elektriske apparater og materiel/kemikalier) og ved en temperatur på over 0°C (32°F) i overensstemmelse med oplysningerne i Michelins tekniske dokumentation eller hjemmesider
• MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 Connect-dæk må ikke bruges, opbevares, håndteres eller transporteres ved temperaturer under -10 °C (14 °F)
• Under disse betingelser kan dækkets bestanddele bliver forringede, hvilket kan resultere i dårligere præstationer, og de lave temperaturer kan føre til revner i eller beskadigelse af gummiet og dermed reducere potentialet ved brug
• Brug aldrig et dæk med revner, brud eller skader på dæksiden eller i slidbanen. Kontakt den tekniske afdeling hos dit lokale Michelin, hvis du er i tvivl
• Når dækket bruges intensivt over længere periode på baner, skal du være opmærksom på, at der kan opstå skader på dækket og dets karkasse som følge af regelmæssig kørsel over kantsten ved kanterne af banen
• Det tilrådes at tjekke dækkene visuelt efter hvert løb, før du igen kører på bane
• I tilfælde af gentagen kørsel over kantsten (eller hvis du kører stærkt af banen) tilrådes det at afmontere dækket fra fælgen og få kontrolleret dets indvendige stand og konstruktion af en fagmand for at opdage eventuelle skader, både indvendig og udvendig på dækket
Geometriske indstillinger f.eks. camber/toe
• På bane kan man ændre de geometriske indstillinger (primært camber) for at forbedre hastighed og greb i kurver ved at maksimere dækkenes fodaftryk og for at forhindre kraftig slitage/træthed på den udvendige skulder
• Camber: for at opnå optimale resultater på bane skal den negative camberindstilling være mellem -1,5° og -3° afhængigt af banens layout og biltypen. Den negative camberindstilling må ALDRIG være over -4°
• Camberværdier til brug på vej skal være baseret på de anbefalede indstillinger til "vej" for at sikre korrekte køreegenskaber for både bil og dæk
Geometriske indstillinger f.eks. camber/toe
• På bane kan man ændre de geometriske indstillinger (primært camber) for at forbedre hastighed og greb i kurver ved at maksimere dækkenes fodaftryk og for at forhindre kraftig slitage/træthed på den udvendige skulder
• Camber: for at opnå optimale resultater på bane skal den negative camberindstilling være mellem -1,5° og -3° afhængigt af banens layout og biltypen. Den negative camberindstilling må ALDRIG være over -4°
• Camberværdier til brug på vej skal være baseret på de anbefalede indstillinger til "vej" for at sikre korrekte køreegenskaber for både bil og dæk
ANBEFALINGER FOR BRUG
• MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 Connect er et banedæk (semi-slick dæk) optimeret til brug på TØR bane.
På våde baner eller veje kan der være stor risiko for akvaplaning ved kørsel med semi-slick dæk, specielt hvis de er slidte. Kør forsigtigt og med lavere hastighed på våde veje. Sørg også for, at bilens assistancesystemer er slået til.
Dækket opfylder imidlertid lovkravene for kørsel på offentlig og åben vej i de lande, hvor det distribueres.
• Af hensyn til køreegenskaberne på bane og vej anbefales det på det kraftigste at montere dækket på alle fire hjul
• Kompatibelt med Michelin Track Connect.