(1) – omgangstid – Intern test udført i januar 2018 af Michelin på Nardò-banen (Italien) med dimensionerne 265/35-20 på forakslen og 325/30-21 på bagakslen på en PORSCHE 911 GT2 RS, hvor der blev målt -2,9 sek./omgang sammenlignet med MICHELIN PILOT SPORT CUP 2. Testbanens samlede længde er 6,277 km.
(2) – øget hestrekraftækvivlaens – Baseret på intern simulation, der integrerer bilens motorkraft, bilens vægt, aerodynamik, karakteristika, dækkenes greb og banen. Svarer til 150 hk mere på en bil med 520 hk.
(3) – større kontaktflade – Intern test sammenlignet med forgængeren MICHELIN Pilot Sport Cup 2 N0 i dimensionerne 265/35 R 20 og 325/35 R 21.
(4) – rekorder for omgangstider, bedste omgangstider – September 2017 Nürburgring Nordschleife (Tyskland) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:47,3 på en PORSCHE 911 GT2 RS. April 2018 Nürburgring Nordschleife (Tyskland) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:56,4 på en PORSCHE 911 GT3 RS. Oktober 2018 Nürburgring Nordschleife (Tyskland) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:40,33 på en PORSCHE 911 GT2 RS (Manthey-Racing). Marts 2019 Road Atlanta (USA) PILOT SPORT CUP 2 R 1:24,88 på en PORSCHE 911 GT2 RS. April 2019 Road Atlanta (USA) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 2:15,17 på en PORSCHE 911 GT2 RS. Oktober 2019 Shanghai International Circuit (Kina) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 2:20,324 på en PORSCHE 911 GT3 RS. Oktober 2019 Beijing Goldenport Park Circuit (Kina) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 1:09,459 på en PORSCHE 911 GT3 RS. April 2019 Istanbul Park F1 Circuit (Tyrkiet) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 2:06,856 på en PORSCHE 911 GT2 RS.
ANBEFALINGER
• MICHELIN Pilot Sport Cup 2 & MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect* er semi-slick banedæk optimeret til brug på tør bane. Den ultimative udgave MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R er optimeret til ekstreme præstationer i tørt føre på racerbaner.
• På våde baner eller veje kan der være stor risiko for akvaplaning ved kørsel med semi-slick dæk, specielt hvis de er slidte. Kør forsigtigt og med lavere hastighed på våde veje. Sørg også for, at bilens assistancesystemer er slået til. Dækkene opfylder imidlertid lovkravene for kørsel på offentlig vej i de lande, hvor det distribueres.
• Af hensyn til køreegenskaberne på bane og vej anbefales det på det kraftigste at montere dækket på alle fire hjul
• Supplerende information om brugen af dækket MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R: som specialdæk til ekstremt tørre forhold kræver MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R en opvarmningsfase ligesom racerdæk for at sikre optimale præstationer.
ADVARSEL
• Hvis de ikke skal bruges i længere tid, skal dækkene (monteret på fælge) tages af bilen, og lufttrykket reduceres til det halve af det normale tryk under opbevaringen.
• Opbevar dækkene på et rent, tørt område beskyttet mod direkte sollys og ozonkilder (elektriske apparater og materiel/kemikalier) og ved en temperatur på over 0° C (32 °F) i overensstemmelse med oplysningerne i Michelins tekniske dokumentation eller hjemmesider. • Brug, opbevar, håndtér eller transportér ikke dæk ved temperaturer under -10 °C (14 °F).
• Under disse betingelser kan dækkets bestanddele bliver forringede, hvilket kan resultere i dårligere præstationer, og de lave temperaturer kan føre til revner i eller beskadigelse af gummiet og dermed reducere potentialet ved brug.
• Brug aldrig et dæk med revner, brud eller skader på dæksiden eller i slidbanen. Kontakt den tekniske afdeling hos dit lokale Michelin, hvis du er i tvivl.
• Når dækket bruges intensivt over længere periode på baner, skal du være opmærksom på, at der kan opstå skader på dækket og dets karkasse som følge af regelmæssig kørsel over kantsten ved kanterne af banen.
• Det tilrådes at tjekke dækkene visuelt efter hvert løb, før du igen kører på bane.
• I tilfælde af gentagen kørsel over kantsten (eller hvis du kører stærkt af banen) tilrådes det at afmontere dækket fra fælgen og få kontrollere dets indvendige stand og konstruktion af en fagmand for at opdage eventuelle skader, både indvendig og udvendig på dækket.
GEOMETRISKE INDSTILLINGER (F.EKS. CAMBER/TOE)
• På bane kan man ændre de geometriske indstillinger (primært camber) for at forbedre hastighed og greb i kurver ved at maksimere dækkenes fodaftryk og også for at forhindre kraftig slitage/træthed på den udvendige skulder.
• Camber: for at opnå optimale resultater på bane skal den negative camberindstilling være mellem -1,5° og -3° afhængigt af banen og biltypen. Den negative camberindstilling må aldrig være over -4°.
• Camberværdier til brug på vej skal være baseret på de anbefalede indstillinger til "vej" for at sikre korrekte køreegenskaber for både bil og dæk.
* Connect-funktion – MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect-dæk er allerede klar til VDA-kompatible dækmonterede sensorløsninger takket være den formonterede Rubber Tyre Mount-teknologi. Michelin råder potentielle købere af MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect-dæk til altid at tjekke, hvilke dækmonterede sensorløsninger, der er tilgængelige på markedet, og hvorvidt de er kompatible med VDA-standarden. Til orientering er MICHELIN Track Connect-kittet, der indeholdt VDA-kompatible dækmonterede sensorer, udgået af produktion den 31. marts 2023. Kontakt venligst din forhandler, hvis du har nogen spørgsmål.