cjq6kqvco01590oqm23nfytor michelin pilot sport cup 2 background full

MICHELIN

PILOT SPORT CUP 2 R
  • Sommer

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

  • Personvognsdæk

Udviklet til at give de bedste omgangstider – og godkendt til kørsel på almindelig vej

PS CUP 2 R – slår alle omgangstider!

Skræddersyet til banekørsel med supersportsvogne.

Download information om produktspecifik brug af MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R

  • Sommer

Hvad siger andre
Ejer du dette dæk?
Skriv en anmeldelse

Dette dæk fås i 4 størrelser

Fælg

20''
21''
245/35ZR20 (95Y) K1
Bredde 245
Højde 35
Diameter 20
Belastningsindeks 95
Hastighedsindeks (Y)
265/35 ZR20 (99Y) N0
Bredde 265
Højde 35
Diameter 20
Belastningsindeks 99
Hastighedsindeks (Y)
305/30ZR20 (103Y) K1
Bredde 305
Højde 30
Diameter 20
Belastningsindeks 103
Hastighedsindeks (Y)
325/30 ZR21 (108Y) N0
Bredde 325
Højde 30
Diameter 21
Belastningsindeks 108
Hastighedsindeks (Y)

VILKÅR

⁽¹⁾ Test udført i maj 2017 af DEKRA Test Center på vegne af Michelin på en Porsche 911 GT3 (997) med dimensionerne 235/35-19 og 305/30-19. Forskelle i gennemsnitlig omgangstid på racerbanen Charade (Frankrig). Sammenligning af MICHELIN Pilot Sport Cup 2 og PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R samt TOYO Proxes R888 R.
⁽²⁾ Test udført i maj 2017 af DEKRA Test Center på vegne af Michelin på en Porsche Carrera S med dimensionerne 235/35-19 og 305/30-19. Forskelle i antal omgange klaret uden skader på dækkene på racerbanen Charade (Frankrig). Sammenligning af MICHELIN Pilot Sport Cup 2 og PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R samt TOYO Proxes R888 R.
⁽³⁾ Test udført i maj 2017 af DEKRA Test Center på vegne af Michelin på en Porsche Carrera S med dimensionerne 235/35-19 og 305/30-19. Konsekvens vurderet på basis af udviklingen af omgangstid med antallet af baneomgange på racerbanen Charade (Frankrig). Sammenligning af MICHELIN Pilot Sport Cup 2 og PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R samt TOYO Proxes R888 R.
⁽⁴⁾ Forbrugeres anmeldelser (301 stk.) af MICHELIN Pilot Sport Cup 2 offentliggjort den 19. september 2018 på Michelins europæiske hjemmesider.

Specielle brugsanvisninger gælder for MICHELIN Pilot Cup 2 R. Disse findes her.

ANBEFALINGER FOR BRUG

MICHELIN Pilot Sport CUP 2 er et banedæk (semi-slick dæk), som opfylder lovkravene for kørsel på offentlig vej.
Dækket er optimeret specifikt til brug på tør bane. På våd bane eller almindelig vej, hvor der er risko for akvaplaning, skal du tilpasse din kørestil ved at nedsætte hastigheden og lade sikkerheds- og førerassistancesystemerne være slået til.

Af hensyn til køreegenskaberne på bane og vej anbefales det på det kraftigste at montere MICHELIN Pilot Sport Cup 2 på alle fire hjul.

KØRSEL PÅ VEJ
• Overhold de lufttryk, bilfabrikanten har anbefalet.

KØRSEL PÅ BANE
ADVARSEL
• Ved kørsel på bane skal man altid starte med lufttryk anbefalet til KØRSEL PÅ VEJ og gradvist få temperaturen på MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 dækkene op ved at køre omgange med stabil, moderat hastighed.
• Efter at have kørt et par stabile omgange justeres lufttrykket bare en anelse for at nå det bedste arbejdstryk.

VARME DÆK
• Det bedste arbejdstryk for MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 er mellem 2,3 bar (33 psi) og 2,7 bar (39 psi) for varme dæk, alt efter bilmodel og den bane, der køres på.
• Nogle bilmodeller vil dog kræve et højere lufttryk end 2,7 bar (39 psi, varme dæk). 

KOLDE DÆK
• Kør aldrig med lufttryk under 1,9 bar (28 psi) for kolde dæk.
• For at optimere levetiden på bane for MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 anbefaler Michelin på det kraftigste som minimum at køre med et lufttryk mellem 2,0 (29 psi) og 2,4 bar (35 psi).

ADVARSEL
• Kontrollér regelmæssigt den resterende mønsterdybde (mindst 1,6 mm) og hold øje med, at der inden skader er.
• Kontrollér regelmæssigt de udvendige dæksiders udseende: Hvis du bemærker selv den mindste slitage på dæksiderne (sletning af mærkninger på dæksiden) = Lufttryk/arbejdstryk er FOR LAVE ➔ Justér med mindst + 0,2 bar (+ 3 psi) for at øge grebet og maksimere dine dæks levetid på bane. 
• De bedste præstationer (greb) opnås altid ved hjælp af slidbanemønsterets greb og absolut ikke ved at køre på dæksiderne. 

Efter en dag på banen:
• Kontrollér altid, hvordan slitagen på dine MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 dæk ser ud, og den resterende mønsterdybde - mindst 1,6 mm, og hold øje med, at der ingen skader er. 
• Før du forlader banen for at køre på vej igen: når dækkene er kølet ned, justeres igen til bilfabrikantens anbefalede lufttryk ➔ Kørsel på vej = Lufttryk til vej.
• Glem ikke at slå eventuelle elektroniske sikkerheds- og assistancesystemer på din bil til, eller at nulstille systemet til dæktryksovervågning.

ADVARSEL!
• Hvis dækkene ikke skal bruges i længere tid, skal MICHELIN Pilot Sport Cup 2 tages af bilen (monteret på fælge), og lufttrykket skal reduceres til det halve af det normale tryk under opbevaringen.
• Opbevar dækkene på et rent, tørt sted beskyttet mod direkte sollys og ved en temperatur på over 0 °C (32 °F) i overensstemmelse med oplysningerne i Michelins tekniske dokumentation eller på Michelins hjemmeside.
• MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dæk må ikke bruges, opbevares eller håndteres ved temperaturer under -10 °C (14 °F).
• Under disse betingelser kan dækkets bestanddele bliver forringede, hvilket kan resultere i dårligere præstationer, og de lave temperaturer kan føre til revner i gummiet og som følge deraf reducere potentialet ved brug.
• Brug aldrig et dæk med revner, brud eller skader på dæksiden eller i slidbanen. Kontakt den tekniske afdeling hos dit lokale Michelin, hvis du er i tvivl.
• Når dækket bruges intensivt over længere tid på bane, skal du være opmærksom på, at der kan opstå skader på dækket og dets karkasse som følge af regelmæssig kørsel over kantsten på siden af banen.
• I tilfælde af gentagen kørsel over kantsten (eller hvis du kører stærkt af banen) tilrådes det at afmontere dækket fra fælgen og få en dækspecialist til at kontrollere dets indvendige stand og konstruktion for at opdage eventuelle skader, både indvendig og udvendig.
• Det tilrådes at tjekke dækkene visuelt efter hvert løb, før du igen kører på bane.

 

Har du brug for mere hjælp?