Michelin har udviklet Quality Dealer-programmet med henblik på at sikre høj kvalitet af service og tjenester. Betegnelsen "Michelin Quality Dealer" tildeles de dækspecialister, der opfylder høje krav til kompetence, kundepleje og arbejdsmiljø.
Formålet med Michelins kvalitetsprogram er at forbedre forbrugernes samlede oplevelse af værkstedsbesøget og personalets arbejdsmiljø. Det indebærer, at forbrugerne skal modtages af professionelle og kompetente medarbejdere med det rigtige udstyr til at udføre dækrelaterede tjenester. Der skal også være tydelige priser på produkter og tjenester – hvilket også indebærer, at kunden tydeligt skal kunne se, hvad der indgår i prisen.
For medarbejderne på disse værksteder indebærer kvalitetsstemplet, at arbejdsmetoder og processer for interne personalepleje formaliseres, samt at deres arbejde over for kunden følger konkrete retningslinjer for at garantere kvalitet og sikkerhed. Medarbejderne skal også fortløbende gennemføre uddannelse i dækteknik, kundemodtagelse og andre relevante områder for at opretholde det høje, professionelle niveau.
Michelin og Quality Dealernes kvalitetsarbejde bidrager til en ensartet høj kvalitet, hvor Michelin har fastsat kriterierne for Quality Dealers. Takket være Quality Dealer-programmet bidrager værkstederne og Michelin til at højne branchens status og sikre, at kvaliteten af vores produkter når frem til forbrugerne. Et fejlagtigt monteret og afbalanceret dæk giver ikke køretøjet den rette ydeevne og korrekte sikkerhed.